Erik Slik

Tenor Erik Slik

Erik Slik

De Nederlandse tenor Erik Slik soleerde bij  De Nationale Opera Amsterdam (o.a. in Lucia Di Lammermoor, La Fanciulla dell West, Parsifal, en Stockhausen’s Weltparlement in het Holland Festival. Bij De Nederlandse Reisopera zong hij o.a. Gonzalve in l’Heure Espagnole (Ravel) en Don Basilio in Le Nozze di Figaro (Mozart). Hij werkte met dirigenten als Hartmut Haenchen, Carlo Rizzi, Kenneth Montgommery, Richard Egarr, Charles Dutoit, Anthony Hermus en Ed Spanjaard. Hij zong de hoofdrol in de wereldpremière van Jonathan Dove’s The Day After bij Holland Opera, waar hij ook Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni zong. Hij maakte zijn debuut in Zuid Afrika als Tamino in Mozart’s Die Zauberflöte. Hij maakte twee seizoenen deel uit van het Muziektheaterensemble van Theater & Philharmonie Thüringen waar hij partijen vertolkte in opera, operette en musical.

Naast zijn werk in opera is Erik Slik een veelgevraagd concertsolist in binnen- en buitenland, zo was hij te horen met het

Combattimento Consort o.l.v. Jan Willem de Vriend in Riga, Moskou en Sint Petersburg en zong hij de aria’s in Bach’s Mattäus Passion op Gran Canaria. In Nederland was hij onder meer te horen in Bach’s Hohe Messe o.l.v. Peter Dijkstra en Stabat Mater van Arvo Pärt met het New European Ensemble.Tot zijn repertoire behoren Händel’s Messiah, Bach’s Passionen maar ook modernere werken als Britten’s Spring Symphony en Henze’s Stimmen.

Sinds 2014 maakt Erik deel uit van de nederlandse groep FROMMERMANN, een close harmony ensemble in de traditie van the Comedian Harmonists.  In de Covid Pandemie was hij mede-oprichter van BINGE Collective, waarmee hij een korte film maakte en door heel Nederland optreedt.

 



Of gebruik onderstaand formulier.
De naam van de solist wordt automatisch meegestuurd.
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Comments are closed.