Daniël Vecht

Bariton Daniël Vecht

Daniël Vecht

Daniël Vecht is een zanger met een warm en aansprekend stemgeluid. Als solist is hij regelmatig te horen in de Passionen en cantates van J.S. Bach en de oratoria van componisten als G. Fauré, J. Haydn, F. Mendelssohn, G.F. Händel en W.A. Mozart. Hij werkte onder andere met dirigenten als Béni Csillag, Gijs Leenaars en Jos Vermunt.
Daniël is ook thuis in het modernere repertoire: hij zong veelvuldig in de voorstellingen van de hedendaagse componist Merlijn Twaalfhoven en afgelopen seizoen was hij de bas-solist in het grootschalige oratorium The Jerusalem Passion van Murray Wylie.
Daniël vertolkte de rol van Edgar in de vernieuwende opera As van collectief Vliegwiel met een uitgebreide landelijke theatertournee. Daarnaast zong hij bij meerdere gezelschappen de rol van Aeneas in de opera Dido and Aeneas van H. Purcell.
Met zijn vaste begeleiders Jaap Kooi en Jeroen Sarphati treedt Daniël op met liedrecitals. Daniël schreef en speelde het theaterprogramma Schubert en Shaffy. De voorstelling werd lovend ontvangen. Vele optredens volgden: onder andere op Radio 4, het Emmy Verhey Festival en in Felix Meritis Amsterdam.

Daniël studeerde klassiek zang bij Maarten Koningsberger in Amsterdam en vervolgde zijn muzikale vorming bij Frans Fiselier, Meinard Kraak en Hanneke de Wit. Hij volgde meerdere masterclasses: onder andere bij Marcel Reijans, Peter Kooij, Stephen Mac Leod en Johanette Zomer. Daarnaast volgde hij acteerlessen bij Helmert Woudenberg. Daniël wordt momenteel gecoacht door Marcel Boone.

Naast zijn activiteiten als klassiek zanger werkt Daniël als trainer en team-builder. Hij helpt organisaties en bedrijven om meer energie en verbinding te creëren binnen teams. Dat doet hij door mensen samen te laten zingen en toegankelijke theateroefeningen. Zo ontstaat meer plezier, creativiteit en openheid.


Of gebruik onderstaand formulier.
De naam van de solist wordt automatisch meegestuurd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Comments are closed.